Nasz program dydaktyczno – wychowawczy opracowany zgodnie z Podstawą Programową MEN, stworzony na bazie wieloletnich doświadczeń i wymogów szkolnych, wszechstronnie stymuluje rozwój dzieci i ukierunkowuje kształcenie zgodne z potencjałem i możliwościami wychowanków.
Wszystkie grupy realizują zadania dydaktyczno – wychowawcze z zakresu edukacji językowej, wielokulturowej, matematycznej, ekologicznej, przyrodniczej, zdrowotnej, społecznej, ruchowej i artystycznej.
Materiał programowy integrując treści tematyczne na płaszczyźnie trzech języków: polskiego, angielskiego i włoskiego sprawia, że dzieci naturalnie uczą się języków obcych, zwiększają swoje możliwości edukacyjne, myślą twórczo, posiadają umiejętności abstrahowania i większą zdolność koncentracji.
Program został opracowany tak, aby :
- efektywnie przygotować dzieci do podjęcia nauki w szkole podstawowej poprzez wielokierunkową wiedzę o sobie i o świecie, aktywność ekologiczną, samodzielność i dojrzałość w działaniach edukacyjnych
- rozwinąć umiejętność porozumiewania się w języku angielskim i włoskim
- intensywnie wspomóc rozwój umysłowy
- poprawić koncentrację uwagi, rozwinąć pamięć i logiczne myślenie
- wyrównywać możliwości intelektualne i fizyczne dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym
- rozwinąć uzdolnienia, predyspozycje naukowe i artystyczne
- odkrywać zainteresowania i ukazywać istotną role posiadania hobby, pasji
- zbudować system wartości, wiarę w siebie i innych
- kształtować odporność emocjonalną, by radzić sobie w nowych i trudnych sytuacjach, znosić stresy i porażki
- rozwinąć umiejętności społeczne , ucząc zgodnej współpracy w zabawie i zadaniach edukacyjnych
- kształtować nawyki, promując prawidłowe żywienie, aktywny i zdrowy sposób życia
- rozwijać sprawność fizyczną poprzez organizowanie zajęć ruchowych wzmacniających wszystkie partie mięśniowe
Nasza placówka znalazła złoty środek między potrzebami dzieciństwa, a wymogami udanego startu szkolnego. Zachowujemy równowagę pomiędzy nauką poprzez zabawę, a kontaktami społecznymi i pielęgnowaną inteligencją emocjonalną. Pozwalamy dzieciom doświadczać nowych rzeczy, eksperymentować, zdobywać wiadomości i umiejętności wykorzystując nie tylko uznane metody, ale również : Projekty Badawcze, Zabawy Fundamentalne, Ćwiczenia Gimnastyki Mózgu Dennisona, artystyczne Metody Karola Orffa , Rudolfa Labana, Metodę Batii Strauss, oraz program Baby – Einstein i wiele innych. Na zakończenie edukacji przedszkolnej nasz Absolwent, wszechstronnie przygotowany do nauki w szkole, kieruje się zasadą „pomyśl, zaplanuj, zrealizuj i sprawdź, a osiągniesz każdy wyznaczony cel”. Pewny swoich kompetencji, kreatywny, twórczy, wie jak poznać i zrozumieć otaczający go świat. Z zaangażowaniem wywiązuje się ze wszystkich powierzonych obowiązków, bo nauczył się logicznie myśleć, skupiać uwagę na zadaniu, bazować na zdobytych wiadomościach. Umie korzystać z wielorakich rozwiązań, gdyż cechuje go śmiałość, wiara we własne siłyi możliwości, umiejętność radzenia sobie z sukcesem lub porażką.
Szeroka wiedza o świecie, różnorodność zainteresowań, znajomość języków obcych, a także umiejętność pracy w zespole sprawia, że Absolwent Przedszkola Mały Podróżnik zostaje wzorowym uczniem i przykładem do naśladowania dla innych.