Mały Podróżnik - Niepubliczne Przedszkole dwujęzyczne

Niepubliczne dwujęzyczne przedszkole

Mały Podróżnik

Because learning is a journey.

RYTMICZNA ORGANIZACJA CZASU – GRUPA DELFINKÓW

15sty(sty 15)09:0019(sty 19)17:00RYTMICZNA ORGANIZACJA CZASU – GRUPA DELFINKÓW

szczegóły wydarzenia

Obserwacja przyrody i różnych sytuacji w życiu codziennym pozwala Dzieciom dostrzec pewne regularności, ustalone następstwa. Rytm dnia, stałe, przewidywalne elementy dają im poczucie bezpieczeństwa. Wraz z rozwojem samodzielności i podejmowaniem rożnych aktywności, Dzieci budują w swoim umyśle rytmiczne układy, które pozwalają im na kontrolę własnych zachowań, skupienie i obdarzanie uwagą innych. Rytmy zwykle kojarzą się z tańcem i muzyką, ale rytmiczny charakter ma wpływ na wiele umiejętności, skuteczną naukę szczególnie matematyki.

Jeżeli w czasie zabaw i sytuacji zadaniowych zorganizujemy dziecięcą aktywność tak, by dać możliwość rytmicznego klaskania, recytowania wyliczanek, układania rytmów z figur geometrycznych, wyrażania ich ruchem – będzie to nie tylko świetna zabawa, ale też przyczyna do rozwijania abstrakcyjnego myślenia, wykorzystania informacji z różnych źródeł i zastosowania ich do zrozumienia otaczającego świata.

W zakresie tematu „ Rytmy i rytmiczna organizacja czasu ” Delfinki zrealizują następujące treści:

1. Skupianie uwagi na szeregach powtarzających się przedmiotów. Dostrzeganie tego, co się powtarza i kontynuowanie rytmu poprzez dokładanie kolejnych elementów.
2. Wdrażanie Dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną np. układ rytmiczny ułożony z klocków należy w odpowiedni sposób wyklaskać.
3. Dostrzeganie rytmu w wierszach, opowiadaniach z powtarzającym się motywem.
4.Zachęcenie Dzieci do układania wyliczanek i krótkich opowiadań .
5. Rysowanie szlaczków zgodnie z dostrzeżonym rytmem, kodowanie rytmu na papierze.
6. Rytmiczna organizacja czasu:
– dostrzeganie przemienności dnia i nocy, układanie z klocków kalendarzy z uwzględnieniem dni i nocy,
– dostrzeganie następstwa pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku oraz układanie kalendarzy z zaznaczeniem regularności.
7. Ustalanie, że słowo tydzień ma dwa znaczenia: stałą kolejność nazw dni tygodnia i siedem dni, obojętnie od którego dnia zacznie się je liczyć.
8. Rozumienie pojęć: jutro, wczoraj, przedwczoraj, pojutrze itd.

więcej

godzina

20240101 09:00 - 20240101 17:00(GMT+00:00)

miejsce

NIEPUBLICZNE DWUJĘZYCZNE PRZEDSZKOLE MAŁY PODRÓŻNIK

Other Events